Phantasialand geeft uitleg over het stopzetten van abonnementen
De laatste abonnementen van Phantasialand zijn inmiddels alweer een aantal maanden geleden verlopen. Een duidelijke reden is nooit gecommuniceerd door het park en fans wachten al even op een reactie van het Duitse attractiepark. De voormalige bezitters van de jaarkaarten hebben nu een e-mail ontvangen met daarin een reactie.
Het park bedankt haar abonnementhouders voor hun ‘aanhoudende loyaliteit en de tijd die we samen hebben doorgebracht. We weten dat er werd gewacht op informatie over het voortzetten van het lidmaatschap en bieden onze excuses aan voor de wachttijd’, aldus directeur Marketing & Sales Birgit Reckersdrees. De Phantasialand Club wordt niet meer voortgezet en zal daarom stoppen te bestaan. Phantasialand is zich ervan bewust dat dit niet door elke gast wordt begrepen. Er wordt toegevoegd: ‘Gelieve deze beslissing echter te respecteren’.
Toelichting
In de e-mail staat ook een toelichting op het besluit. Zo is er besloten om het totaalproduct Phantasialand in de toekomst nieuwe wegen te laten inslaan. Met een blik op bijzondere gastervaringen en persoonlijke connecties wilt het park nieuwe kansen creëren. Reckersdrees heeft het ook over het ontwikkelen van nieuwe oplossingen waarin alle ervaringen van Phantasialand zijn opgenomen.
Negatieve reacties
Al sinds de bekendmaking van het stopzetten van de abonnementen reageren de fans verontwaardigd en geschokt. Voor velen betekende de clubkaart een emotionele band met het park en de vriendschappen die er zijn ontstaan. Het is nu te hopen voor het park dat bezoekers zich verbonden blijven voelen. De reacties laten vooralsnog zien dat er weinig begrip is voor dit besluit.
Lees ook eens: Bouwwerkzaamheden Efteling Grand Hotel van start